Mythes over prostitutie
Voordat ik met dit beroep begon had ik veel verhalen gehoord over prostitutie. Dat je met heel veel mensen per dag seks zou moeten hebben, dat je met iedereen naar bed moest en dat mensen je erg slecht zouden behandelen. Eigenlijk dacht ik gewoon hetzelfde over prostitutie als heel veel andere mensen nog steeds denken, en dit wordt nog eens versterkt door veel verhalen in de media. Maar toen ik met dit beroep begon was ik verbaasd dat het zo anders was dan wat ik had verwacht, en dat het helemaal niet zo veel om seks gaat.

Om mee te beginnen, met veel van de klanten die naar mij toe komen heb ik helemaal geen seks. Veel mannen die binnen komen hebben wat we zouden kunnen omschrijven als 'prestatie problemen', vaak veroorzaakt door te veel drank, drugs of gewoon uit nervositeit. Eigenlijk, als ik er over nadenk, denk ik dat ongeveer 40% van mijn klanten problemen heeft om 'hem omhoog te krijgen'. Maar naast de mannen met 'prestatie problemen', heb je ook veel mannen die helemaal niet voor seks komen. Veel mannen komen naar een prostituee gewoon om te praten, over problemen die ze thuis hebben, problemen met hun vrouw of hun vriendin, sommige mensen zijn gewoon nieuwsgierig om binnen te komen en om dingen te vragen over mijn werk. Eigenlijk draait een groot deel van mijn werk meer om het spelen van therapeute dan om prostitutie.

Dan heb je de mensen die wel verzoeken hebben, zoals een gewone massage (die zonder 'happy end'), of die gewoon afgetrokken willen worden, of gewoon gepijpt willen worden. Dan heb je de mensen met vreemde verzoeken, zoals mensen die rondgeleid willen worden door de kamer als een hond (zonder seks), mensen die geslagen willen worden of soms zelfs hun ballen geplet willen hebben door mijn hoge hakken tot het punt dat ze bloeden. Veel van dit soort mannen komen bij mij omdat ze een wens hebben die hun vrouw of vriendin niet wil doen, en omdat ze geen andere plek hebben waar ze deze tot uitvoer kunnen brengen.

En dan heb je de mannen die binnen komen om seks te hebben en waarmee je ook daadwerkelijk seks hebt, en dat is ongeveer 30% van de mannen. Maar veel mannen die binnen komen met de intentie om seks te hebben, vertrekken uiteindelijk zonder seks te hebben gehad voor diverse redenen. En dan heb je ook veel mannen die binnen komen en zeggen dat ze seks willen, maar dat zeggen ze meer om stoer te doen tegen hun vrienden, en als ze eenmaal binnen zijn dan zijn ze vaak te bang om überhaupt zich uit te kleden. En dan als laatste nog de mannen die binnen komen voor een hele andere reden, en dat is omdat ze twijfelen aan hun eigen seksualiteit, en ze uit willen vinden of ze homoseksueel zijn of niet. Dit eindigt meestal met niets meer dan mij met een dildo in mijn handen om hem in een plek te stoppen die ze fijn vinden.

Het idee dat meeste mensen hebben van een klant van een prostituee, of hoerenloper, is die van een oude, dikke man die geen vrouw kan vinden om seks met hem te hebben omdat hij te lelijk is. Maar eigenlijk zijn veel van mijn klanten hele doorsnee mannen. Veel mannen die ik binnen krijg zijn hele knappe, aantrekkelijke mannen, sommige zijn doorsnee, mannen die getrouwd zijn, vaders, mannen met een vriendin thuis en natuurlijk ook singel mannen.
De reden dat veel getrouwde mannen, of mannen met een vriendin, naar een prostituee komen is niet omdat ze vreemd willen gaan, of omdat ze ontrouw zouden zijn, maar simpelweg omdat veel vrouwen gewoon niet genoeg aandacht geven aan hun partner. Veel vrouwen verwaarlozen hun mannen, waardoor ze eenzaam worden en geen aandacht meer krijgen.
Misschien geloven sommige mensen mij niet, maar heel vaak vraag ik een man waarom ze naar mij toe komen als ze een vrouw thuis hebben zitten, omdat het gewoon niet aardig is. En het antwoord is eigenlijk altijd hetzelfde: 'alles ging goed in onze relatie tot we getrouwd waren en kinderen kregen, toen ging alle aandacht naar de kinderen, en was dit het einde van ons seksleven.' Veel mannen vertellen me dat ze soms twee á drie maanden geen seks hebben met hun vrouw, soms zelfs 6 maanden of langer, en sommige zelfs helemaal niets meer! En gezien ze nog steeds een behoefte hebben, maar ze niet vreemd willen gaan door een affaire te beginnen met een andere vrouw, kiezen deze mannen ervoor om een prostituee te betalen voor seks zodat er verder geen emotionele banden ontstaan. Dus eigenlijk zou je kunnen zeggen dat deze mannen juist heel trouw willen blijven aan hun partners, maar dat het door de verwaarlozing van de relatie van die vrouwen komt en dat ze niet vreemd willen gaan, dat een prostituee een goede oplossing hiervoor is.

Sommige mensen, zoals Renate van der Zee, hebben commentaar op het feit dat mannen een behoefte hebben aan seks. Zij zegt dat seks geen recht is, en dat daarom prostitutie geen excuus hiervoor is. Naast het feit dat ik het probleem niet zie als twee mensen gezamenlijk overeenkomen om seks te hebben in ruil voor geld, is het feit dat seks geen recht is nog steeds geen reden om het niet als service aan te mogen bieden of aan te nemen. Net zoals mobiele telefoons geen recht zijn, betekent nog niet dat we de verkoop van mobiele telefoons maar moeten verbieden, of dat we de mensen die mobiele telefoons kopen crimineel moeten maken. Sterker nog, veel telefoons worden gemaakt door bedrijven waar sprake is van kinderarbeid of zeer slechte arbeidsomstandigheden. Waarom hoor ik Renate van der Zee nooit over deze mensen?
Studies hebben bovendien aangetoond dat mannen die voor een lange periode geen seks hebben, serieuze psychologische problemen kunnen krijgen met tot gevolg hevige stress, problemen op hun werk en verandering van hun gedrag. Ik denk dat we allemaal wel wat goede voorbeelden hiervan kennen als we bijvoorbeeld kijken naar de Katholieke Kerk en hun kindermisbruik, of andere landen zoals India waar prostitutie zwaar illegaal is en anderzijds honderden, zelfs duizenden vrouwen jaarlijks op gruwelijke wijze verkracht en vermoord worden.
Soms vraag ik me ook wel eens af, er zijn zo veel organisaties die zich bezig houden met het 'redden van prostituees', terwijl vrouwen in India dagelijks verkracht en vermoord worden. Hoeveel bewijs heb je nog nodig om het legaal te maken?

Er zijn ook veel mensen die denken dat prostituees slecht behandeld worden door hun klanten. Maar net zoals ieder ander beroep, heb je ook in de prostitutie te maken met aardig en minder aardige klanten. Veel klanten zijn erg verlegen, er zijn ook veel aardige klanten, mensen met wie je kunt lachen en die heel erg grappig zijn. Maar natuurlijk zijn er ook klanten die niet zo aardig zijn naar prostituees. Veel van hen zijn vaak dronken, en hebben dan problemen om 'hem' omhoog te krijgen, en dan geven ze in hun dronken bui ons de schuld daarvan. En dan hebben we natuurlijk de mensen die gewoon geen respect hebben voor prostituees, of soms voor vrouwen in het algemeen, zoals veel Marokkaanse jongens. Ik zeg niet dat alle Marokkaanse mensen slecht zijn, maar in mijn ervaring ben ik nog nooit een aardige Marokkaanse jongen tegen gekomen die respect voor prostituees heeft. Ze doen de  meest walgelijke dingen, zoals op ons raam spugen, of als het even kan in ons gezicht spugen, ze schelden ons voor de lelijkste dingen uit en als je ze binnen laat hebben je een goede kans dat ze je spullen proberen te jatten, of je soms zelfs proberen te vermoorden. Dit is dan ook de reden dat veel prostituees geen Marokkaanse jongens binnen laten, niet omdat we racistisch zijn, maar simpelweg omdat we gewoon te veel slechte ervaringen met hun hebben.

Nog iets dat veel mensen niet weten, is dat je niet iedereen binnen hoeft te laten. Mensen denken altijd dat als je prostituee bent dat je met iedereen seks moet hebben die dat wilt. Maar gelukkig gelden mensenrechten net zo goed voor vrouwen in hun beroep als prostituee als in hun privéleven, en kunnen we daarom iedereen weigeren die we niet willen. We zijn niet verplicht iedereen binnen te laten als we dat niet willen. Als ik over iemand geen goed gevoel heb, om wat voor reden dan ook, dan kan ik hem simpelweg weigeren. De politie is er ook om ons te beschermen van mensen die hier moeilijk over doen.
In die media hoor je ook vaak dat het vooral Oost-Europese prostituees zijn die gedwongen worden. Aangezien het merendeel van de prostituees op de Wallen uit Roemenië komt, en daarna Bulgarije en op enige afstand Hongarije, is het wel duidelijk over welke groep ze het hebben. Ik ken de meeste Oost-Europese vrouwen op de Wallen, en interessant genoeg zijn het vaak deze groep vrouwen die vaak klanten weigeren, en dat past niet echt in het beeld van de gedwongen prostituee die gedwongen is seks te hebben met veel klanten voor haar pooier. Waarom zou een gedwongen prostituee, die veel geld moet verdienen voor haar pooier, klanten weigeren? Helemaal als je bedenkt dat in die verhalen ze altijd in elkaar worden geslagen als ze niet genoeg geld hebben verdiend voor hun pooier.

Nog zo'n ding die veel mensen niet weten is dat de minimumprijs om binnen te komen 50 Euro is, maar in deze prijs zit niet alles inbegrepen. Een prostituee kan zelf bepalen wat ze bied voor deze prijs, en kan dus meer vragen als een klant meer wensen heeft. Veel mensen zeggen soms tegen mij dat 50 Euro veel geld is voor een kapot geneukte kut, maar ik vraag me dan altijd af waarom ze hier naartoe komen als ze geen geld over hebben voor een kapot geneukte kut.
Vaak denken mensen dat een prostituee een vieze, lelijke vrouw is, omdat ze denken dat we seks met iedereen hebben die aan onze deur komt. Maar dat is simpelweg niet waar. Zoals je net hebt kunnen lezen, komen heel veel klanten niet voor seks, en zelfs al komen ze daar wel voor gebeurt het nog vaak niet vanwege prestatie problemen. Als er wel sprake is van seks, gebruik ik altijd een condoom, net als de meeste meiden. Daarnaast was ik me ook na iedere klant heel goed, en op deze manier was ik mezelf wel 10 keer of meer per dag, soms zelfs wel 20 keer per dag.
Als we dit nu eens vergelijken met een 'normaal meisje' die je tegen komt in een club, vraag dan jezelf nog eens af hoe vaak zij het met een condoom doet? En hoe vaak zij zichzelf per dag wast? Ik heb veel stelletjes gehad op mijn werk, gewoon normale mensen. En vaak als het meisje zich uitkleed, in 99% van de gevallen is de hygiëne van het meisje zo slecht dat ze zo stinken, dat ik zelfs een keertje over heb moeten geven ervan. Sinds die keer neem ik geen stelletjes meer naar binnen. Meiden die zichzelf niet scheren, zelfs niet hun schaamhaar een beetje onderhouden, wat echt smerig is voor orale seks, aangezien alles tussen die haartjes blijft plakken. Sterker nog, de reden dat prostituees zich scheren, is omdat het makkelijker is om het schoon te houden, en omdat het daarom hygiënischer is. Ik vind ook dat door jezelf te scheren voor persoonlijke hygiëne uit respect voor je eigen lichaam, maar waarschijnlijk is dat niet zo belangrijk voor deze meiden tenzij ze indruk willen maken op een jongen.
Het is helemaal interessant dat het vooral jonge meiden zijn die een slechte persoonlijke hygiëne hebben, terwijl ik bijvoorbeeld een oudere vrouw heb gehad die zichzelf juist heel erg goed verzorgde. Ik weet niet wat die jonge meiden van tegenwoordig hebben, maar veel van hun verzorgen zichzelf niet goed, en doen weinig aan hun persoonlijke hygiëne. Veel mensen zeggen dat prostituees geen respect voor zichzelf en hun lichaam hebben. Maar als ik kijk naar mijn ervaringen, en die van veel van mijn collega's, dan blijkt onze persoonlijke hygiëne stukken beter dan die van 'normale meiden'. Dus dan vraag ik me wel eens af wie er nou meer respect voor zichzelf en haar lichaam heeft? Een prostituee die haar persoonlijke hygiëne heel erg serieus neemt, of een normaal meisje die haar persoonlijke hygiëne zo erg verwaarloosd dat ik er zelfs van moet kotsen?

Origineel gepost op Behind the Red Light District
Auteur: Felicia Anna
Vertaling: Mark van der Beer


4 Responses
  1. Anoniem Says:

    Wat een mooi stukje waar de waarheid en de netheid boven aan staat!... Zowel aan de kant van de meisjes/ dame als aan de klant, meestal mannen maar ookwel eens de vrouw. Al is het nog steeds een taboe om eerlijk te kunnen zeggen dat je wel eens gebruik maak van een relax massage of prostitutie zoals op de wallen in Amsterdam. Zoals in het verhaal staat is ook bij mij een fijne en zeer geode relatrie, ... ookal zal ik zeggen dat mijn behoefte aan sex en spanning meer is als bij mijn vrouw,... door veel verschillende dingen (alleen positief.. drukte in het gezin, geen puf meer hebben en dan heft ze er gewoon genoegen mee om alleen lekker bij elkaar te zijn,... nee we zijn geen zaaie dozen, misschien is mijn behoefte en drang gewoon iets meer.. hoe ouder we worden hoe meer begrip we hebben voor elkaars behoefte, ik hoef niet meer te poesen en zei hoeft niet af te zeggen.. in gesprekken (luchtig) hebben we elkaar duidelijk gemaakt dat prostitutie goed is voor verschillende redenen, liever dat dan vreemd gaan met een affaire met een ander... dus de angst dat er een verlieft wordt,... het gaat om de behoefte waar voor betaald wordt en je dan weer vrolijk weer thuis komt... ik ben gelukkig zo, ik voel me niet afgewezen, doordat ik ook vrolijk thuis ben (heb geen drang en slecht humeur omdat ik me kan uiten)leven we er op los met veel plezier... nee afwijzingen en slechte vingers richting prostitutie vindt ik jammer en in mijn verhaal hoop ik dat duidelijk hebt gemaakt,... Carpe diem


  2. Anoniem Says:

    Ik ben laatst naar de hoeren gegaan voor een pijpbeurt. Ik was wel nieuwsgierig hoe er over het beroep gedacht werd, na mijn ervaring.
    Ik was doodsnerveus en ze wist mij prima gerust te stellen. Ze was echt lief en voorzichtig. Het heeft mij ook wat meer zelfvertrouwen gegeven. Jammer dat er op veel sites met veel vooroordelen wordt gepraat. Beiden over klant en aanbieder.
    Ik vond dit artikel heel geruststellend. Ik raad de hoeren zeker aan voor veel mensen die ik ken.


  3. Anoniem Says:

    Natuurlijk mannen gaan naar de hoeren omdat te weinig aandacht hebben belachelijk.Zijn ook sukkels wat gewoon slaan schoppen etc en willen daarna nog aandacht van vrouw.Hoer is hoer doet gewoon voor 10€ en klaar veel vrouwen hebben gewoon respect voor zich zelf en voor eigen licham hoer niet omdat hoer hoeft niet respect hebben voor eigen licham daarom doet alles wat mannen willen en nog vertelen dat ze doet helpen ha ha ha ha zielig echt.Maar ja wat kan een hoer zeggen om zich zelf natuurlijk dat en engeltje is die doet alleen helpen bah!!!!!


  4. Anoniem Says:

    Ik vind dat is te mooi gepraat over so een vrouw..waarom praat niemand over de vrouwen wat blijf thuis en wachten op de man terwijl hij is Daar? Kan ni iemand so iets do e n voor geld


Een reactie posten